الثلاثاء، 3 يونيو 2008

التعارف الغريب جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

أولكشى انا طبعا نونو اللى بحكى وهعرفكوا على اعضاء شلتى المصونة بس واحنا بنحكى علشان محدش يزهق ويقول اية البيت
الرخمة اللى تخنق دى
اول لقاء كان عجيب أوى واحدة جاية تسكن فى المدينة الجامعية وشايفة الحياة وردى جداااااااا هبقى مهندسة كمان خمس سنين
وهعمل عمايل وارجع البيت اقول لبابا انا لايمكن اقبل مرتب اقل من 3 او اربع الاف هو انا اى حد
دة انا نونو اكن مفيش مهندسين غيرى
نرجع للى بنقولة رايحة اسكن قوم اية بقى اقابل واحدة عجيبة جدااااااااا ضربة شعرها اصفررررر ولابسة جيبة صفرة قولت بس هو يوم باين من اولة هى المدينة دى بقى هتورينى اللى عمرى ماشفتة ولا روتانا سينماااااااااااااااااااااا (دى بقى طلعت بيظو)
وبعدين اتعرفنا وبما انى علشان تعرفوا حاجة من الاول مش بعمل حاجة فى حياتى غير انى بضحك فحبونى
وبعدين روحت كليتى بقى قوم اية تانى اقابل واحدة غريبة اوى تكلمنى على مكان المحاضرات والافلام دى عملت اية سبتها ومشيت ومحطتش فى دماغى قولت هو انا هبدأ اذاكر من بدرى كدة بلاخيبة انا زهقت من البنات الدحيحة (دى بقى طلعت رمشوووو)
اة على فكرة انا كان معايا انتيمى العسولة (مشرط الشرير )لانها شريرة وبتحب تموت الناس من الرعب واخدة رامز جلال قدوة
وبعدين ماعليينا علشان متقولش علية رغاية ولا قولتوة وبعدين رجعت المدينة قولت بقى هشوف البيت اللى ضربة شعرها اصفر اوف كنت حاملة الهم اوى المهم يومها بقى راحت هوبة قالت لمشرط انا هبات معاكوا انهاردة علشان مش عايزة ابات لوحدى قولت من اولها معلش يا نونو حرام بردة قلبى طيب بقى هعمل اية ولقييت بقى اسطوانة الرغى بدات انااصلا بحب الرغى جدااااااااااااااااا
لكن مش حد يشوفنى بغمض عينى وبنام ويرغى بردة اظن انها رخامة صح ماعلينا قولت جايز مش واخدة بالهااااااا
ولقييت بقى اسطوانة العيلة وتحكى عن عمامها وعماتها وعيلتها كلها تقولش تبقى قريبة السفير الامريكانى
المهم خدت المخدة على وشى وقولت هى بينها سنة مش فايتة كان مالى لا يا نونو متقوليش كدة انتى هتغيرى مقاييس الهندسة وهتبقى احلى مهندسة المهم قولت ماعليينا فدى تغييير مقاييس الكون نسمع للست بيظو ونسمع حكايات عيلتها اللى مش بتخلص لغاية دلوقتى من 6سنيين بزمتكوا مش حرام هو فرض ماعليينا
واتعرفنا على بنات كتتتير جدااااااااا بس ماعليينا علشان مدخلكوش فى متاهات وتزهقوا وتقولوا انى رغاية
المهم تانى يوم بقى اقبلينا الست رمششو فى المدينة وبعدين راحت قالت بيظووالعيال دى انا مش طايقاهم علية انا ومشرط
دول اقبلونى فى الكلية ومعبرونيش دول رخميين وانا مش عايزاهم ييجوا عندنا تانى كل واحد بقى يلزم حدودة المهم بيظو تقولها دول عيال كويسين وهى ابداااااااااا (مخدوش يا بابا مخدوش يابابا)
واحنا طبعا هبل ومنعرفش حاجة وبنروح عندهم بقى ورخامة وكدة وطبعا عرفنا الموضوع دة فى قاعدة صراحة الى بتبقى من القلب
يبقى كدة انا عرفتكوا علية نونو -مشرط -بيظو -رمششو
(اول تجمع فى شلة ط الق )
اتجمعنا بقى المهم فى واحدة جدييدة جت مع بيظوو ورمشوو اسمها دوزو المهم كانت مش بتعمل حاجة غير انها تقرأ لأدهم صبرى
واحنا كلنا نبصلها كدة اية عبقرينوو دى هى مش بتزهق هى رخمة كدة لية المهم قولنا هى مش بضايقنا خلاص انشاء تقرأ لعبد الستار صبرى احنا مالنااااااااااااااااااا
وبعدين جت بنوتة جدييدة اسمها هنوووو الصراحة بنوتة لغاية من يوم ماشوفتها وانا بحبهااا وعمرى ماحسيت بأى رخامة وانا بتعامل معاها هى عاملة زى العيال الصغيرة تحطيهم وتحطلهم اللعب بتاعتهم وتنسى بقى يناموااااااا اى حاجة
وبعدين فى يوم دوزو جت جايبلنا سيمووو حاجة غريبة اوى الواحد يدخل على اصحابة بسندوتش - حاجة حلوة
مش انسانة المهم كلنا استغلسناها جداااااااااا قولنا مين البيت اللى جاية على بيات دى حاجة غريبة فعلا
الواحد ييجى بقعد ساعة اتنين علشان القاعدة حلوة مش من اولها بيات كدة
وبكدة ابقى عرفتكواااااااااااا على النص التانى (دوزو- سيمو-هنوووو)
هنووو تسكت بقى لا قالت اشمعنى دوزو جابت واحدة هى اقل منى فى حاجة راحت هى كمان جبتلنا واحدة مش عارفة بيصطدوهم من اين والله ناس غريبة جدااااااااااااااااااااااااااااا
هنووو بقى جبتلنا واحدة اسمها مونى تخيلوا الرخامة تيجى الصبح بدرى وتقولنا اصحوا الزمالك هيأخد الدورى ايام ماكان ينفع يخدوا يعنى واحنا نسكت ونقول عادى هى فى ناس كدة عندهم بلادة فى الاحساس بس وانا بصراحة خت منها موقف ومكنتش بكلمها رخامة يعنى
اصل شخصيتى قوية
علشان مزهقكوش بقى بقى كفاية كدة على التعارف وهوريكوا بقى اعظم صداقة فى دنيا اللى عمرى مهلاقى ناس زيهم ابببدا
بس المرات الجاية واوعوا تقولوا علية رغاية

هناك 10 تعليقات:

قلب صغير يقول...

طبعا يانونو ياعمري
انت كتبتي كل حاجه
ومسبتيش حاجه تتحكي


ربنا يخليكي لينا وللشله كلها

قلب صغير يقول...

حسبي الله فيكي

The Pirate يقول...

انا عايز اقول اني متشوق اني اعرف باقي الاحداث

واسلوبك مسلي

وخصوصا بالاسامي المستعارة

وبدأت اخمن هم مين

في انتظار اولى الحلقات

ما تتأخريش

نونو يقول...

ياسلام على الناس المشجعة يارافع من معنوياتى
انسان والله وكمان خمنت هما ميين
احييك والله على فراستك دى
بس لازم شوية تشويق بردة غدا لناظرة قريب

The Pirate يقول...

انا مستني

ابكرة جه اتأخرتي ليه؟؟؟؟

نونو يقول...

يارافع من معنوباتى انسان والله

Unknown يقول...

انتى رغايه شويه ده مش شويه ده شويتين وعليكى شويه الفاظ ايه ........(مكبره الطاسه-الرقص على السلالم-بنانيت-كدكو كبه مربعه-دحيحه) بس يجيى منك وبناءا على ذلك قررت ان انا اتقدملك موافقه؟؟؟؟ انا مستنى الرد............

نونو يقول...

والله ياشرير افندى مش باشا
انا رغاية ايون لكن مش شريرة دة انا نونو
انت لازم تتجوزز شريرة
وانا ممكن ارشحرك شريرة زى سياتك
الشريرات كتتتتير

Unknown يقول...

نونو
انا عاوزك انتى مش حد تانى انا شرير بس قلبى حنين ( قلبى قلب خصايه)
على فكره المدونه بتاعتك جميله اوى لو انتى ركزتى فى التعليق الاولانى هاتلاقى ان انا جبتلك كلام من كل مكان فى المدونه يعنى انا قريتها كلها وده يثبتلك انها عجبتنى اسلوبك لذيذ.
بس احنا لازم نتفق على حاجه قبل الجواز لو طلعتى الكلام الى بيحصل بينا فى البيت بره هاطلقك بالتلاثه

وعلى فكره انا عاوز اكلمك واتعرف عليكى اكتر

نونو يقول...

واله ياشرير باشا لانك زعلت من افندى انا كان نفسى اول طلب تتطلبة انفذهولك بس انا مش بتعرف على شباب سامحنى لو تحب تبقى زبون دائم فى مدونتى المتواضعة انا اتمنى ولو مش تحب يبقى انا اللى خسرانة