الاثنين، 16 يونيو 2008

أية الاحراج الجاااااامد دة

عمرى ما كنت فى موقف زى دة إحراج غير عادى بما انكوا بقيتوا فى حياتى
كنت بأخد كورس كومنيكاشن سكالس يا سلام الانجليزى بتاعة تحفة صح ولا لا ؟
المهم قابلت ميين بنوتة عسولة جدااااااااااا وانا حبتها اوى
المهم كل الحوار اللى ما بينا كان على الكورس
وانا طبعا مش بسكت عمالة اتريق على الراجل اللى بيدرس معرفش بيشتغل فيين
يلف بس وانا اقلدة والعيال كلهم يضحكوا وهو يلف وانا اطلع منها زى الشعرة من العجين
كلهم بيضحكوة وانا الوحيدة الى محترمة ومحترمة الاستاذ
واقول للبنوتة وهى بالذااااااااااااات شوفتى بيعلمنا مهاراااااااات الاتصال وهو عايز اللى يعلمة صوتة يطلع ويتحرك يا شيخة دة انا ادرسلة دة غريب جداااااااااااااااااااااااا
سبحان الى شغلة كمدرب تنمية بشرية
وبعد 3شهوور وانا اقول هو اية الكورس اللى مش عايز يخلص دة لدرجة انى كنت فكرة ولان خيالى خصب ان الراجل معجب بية بس انا طبعا
مخدوش يا بابا مخدوش يابابا
انا اتجوز واحد هادى بلا ارف دة انا شعنونة ومهبوشة
وفجأة بقى بعد 3شهور افوجئ بقى البنوتة العسولة جية تقولى اية ؟
نونو
نعم
عندى ليكى فجأة وهخرعك اتخطبتت
مبروك يا لولو ربنا معاكى ويباركرك ها ان شاء الله الخطوبة امتى وتظبتيلى حد من صحاب جوزك بقى
اة طبعا دة كمان يعرفك قولتلها يعرفنى هو انا اتشهرت للدرجة دى المدونة بتاعتى مفيش حد بيدخلها بلا نيلة البيت دى هبلة ولا اية
قالتلى لا دة العريس المدرب فلان الفلانى قولت اوف اية الاحراج دة اكييد كانت بتحكيلة على اللى كنت بعملة واكييد بيقول علية اية ؟
يا نهار ابيض مسااء الاحراج الجامد اصلح بقة معاه ازاى ازاى ؟
قولت ضحكة يوم الخطوبة مع نظرة اسف اكييد هيتصلح
اة يا نونو ياهبلة هتخاف تجيبك الخطوبة تحسن تتريقى علية يومها ؟
بس بعييد عنكوووووووا دى اخرة التريقة
وياريت محدش يعمل زى نونو الوحشة تانى
درس اتعلمتة يارب ومش هعملة تانى
توبة توبة توبة

هناك 30 تعليقًا:

Unknown يقول...

شكلك فعلا بنت طاقة.. مش قصدي حاجة بهزر بس بجد دمك خفيف جدا وبتاعت حركات ايه..
على فكرة أنا حطيب حلقتين جداد على المدونة يارب تيجي تشرفيني
تحيتي

wafaa يقول...

ايه يا بنتى الفضايح اللى عملاها فى كل حتة دى ؟؟
هوا كل ما اسيبك فى مكان تعملى مصيبة ؟؟

أحلام عمرنا يقول...

لذيذه اوي يا نونو كتاباتك
بس انا مبحبش اتريق على حد ابدا عاشن انا مش بحب حد يتريق عليه
كل واحد وليه صفاته كمان مفيش حد يقدر يغير عاداته جايز دي عاده سيئه هو اتعود عليها ميقدرش يغيرها ايه لازمتها نتريق عليه
كمان مفيش حد كامل كل انسان وليه عيوبه
دريم

قلب صغير يقول...

الف ميروك
يا نونو اتشهرتي

وع العموم
اسمها اسكلس

نونو يقول...

كاتب مصري
الله يكرمك على زوقك ياريت لو عندك اى نقد بجد انا هتقبلة ومش هزعل

نونو يقول...

wafaa
واله فعلا مغلطيش انا فضيحة جدااااا

نونو يقول...

أحلام عمرنا
والله انتى عندك حق انا غلطانة واله بحاول بس انا ببقى بهزر

The Pirate يقول...

أنا ضاع مني اول بوست بكتيييير

بس كان الشفوي ربنا ياخده

انا سحبت موقفي خلاص

بجد اسلوبك جامد وانتي بتصوري الموقف ده

ويا ترى هاتروحي الخطوبة ولا ايه؟؟

واحنا كده بدانا نعلى بكرف الفضايح

انا لسه مستني الرحلات

الله ينور على الشغل

The Pirate يقول...

نسيت ازود انها تستاهل ان مزاجك ييجي

نونو يقول...

The Pirate
قرصان باشاااا انت تأمر
اهم حاجة الشفوى عملت فية اية
وشكلى كدة مش هروح الخطوبة وهقول ان عندى صداع

The Pirate يقول...

الدكتور بهدلنا وعصرنا

بس نحن قوم لا تهزنا الريح العاتية
ولا دكتور يقول اجب عن الاسئلة الاتية


ربنا يستر

ادعيلي

MATRIX يقول...

والله بجد ..انا شوفت مدونات كتير بس مدونة حضرتك فيها شئ مميز بجد مواضيعك مميزة ..
ههههههههههه
فضايح وعمايل ه والله خطيرة

MATRIX يقول...

شكرا لزيارتك الاخيرة
وانا حفضل ضيف دائم عند حضرتك
...............................

MATRIX يقول...

شكرا لزيارتك الاخيرة
وانا حفضل ضيف دائم عند حضرتك
...............................

أية الشقية الشعنونة يقول...

بطلوا بقا معاكسة وتغليس على ولاد الناس يا مجنووووووووووووووونة
ايه معندكيش اخوات بلاستيك
i hope we will b friends
i kiss u
and best wishes 4 u
aya

Desert cat يقول...

اه انا متخيلة الحركات اللى كنتى بتعمليها يا نونو
بس معلشى بقى مش تعملى كدا تانى يمكن المرة اللى جاية العريس يكون من حظك ونصيبك

نونو يقول...

MATRIX
شكرا يا سيدى وربنا ميحركمنا من دخولك مدونتنا المتواضعة

نونو يقول...

Desert cat
والله عندك حق ممكن انا فعلا فضيحة
بس والله اى حد بيحكيلى على سر والله مش بفضحة خالص

نونو يقول...

أية الشقية الشعنونة
والله نفسى نبقى اصحاب ابعتيلى ميلك بس وانا اهبلك اكتررررر

سنووايت يقول...

بجد الدنيا دي غريبة
بس مفيش احراج ولا حاجة ولا يهمك يا نونو وبعدين هو اللي غريب :)

نونو يقول...

سنووايت
والله عندك حق انتى اصلا
هو اللى يستهال مش انا اللى غلط

نونو يقول...

The Pirate
ربنا معاك يا دوكتور وان شاء الله ربنا هيوفقك س انت ادعلينا وانت مزنوق فى المزاكرة

في حب مصر يقول...

اولا متشكر لتشريفك مدونتي وتعليقك الجميل

بجد دمك خفيف جداااااااااااا بس عادي المقالب بتتحول دايما لذكريات جميلة مش تخافي

على فكرة الاغنية اللي انتي حطاها روعة.. عجبتني جدا لدرجة اني شغلتها يجي عشر مرات واعيدها..هههههه

تحياتي

الميكروباص يقول...

بتحصل في أحسن العائلات
مبروك لصاحبتك وعقبالك

إبن مصر يقول...

نونو
بجد فرحان جدا انك زورتينى فى مدونتى
وفرحان اكتر انى كسبت صديقه إذا مفيش عندك ماااااانع
المهم دمك زي السكر والشربات المكرر
بس بلاش مقالب فى الناس تانى اهو انتى شايفه كان ممكن يجى من وراهم عريس بس انتى بقا بوظتى الجوازه على نفسك بدرى يلا خيرها فى غيرها
تحياتى ليكى ولزوار مدونتك

فارس بلا جواد يقول...

نونو
اسلوبك لذيذ بجد .. وباحب القصص اللي من النوع ده
كنت عايز اقولك حاجات كتير .. بس عشان أول زيارة بقي .. ويا بخت من زار وخفف

نونو يقول...

في حب مصر
يا باشا سياتك تؤمر بس
الاغنية تحت امر سياتك
ومرسى جدااااااا لزوقك

نونو يقول...

لورنس العرب
مرسى لزوقك كتتير جدااااااااااا
ياريت لوعندك اى تعليق
يبقى شرف لية

نونو يقول...

Son of Egypt
والله يافندم سياتك تؤمر مفيش نقالب مفيش مقالب
كلام سياتك اوامر
وان شاء الله اكون زبونة دايمة فى مدونتك

نونو يقول...

فارس بلا جواد
والله مدونتك الذ بكتتير وانا حبتها جداااا وان شاء الله اكون زبونة فييها على طول
وياريت تقولى لو عندك اى ملاحظات
وزيارتك على راسى