الأربعاء، 4 يونيو 2008

ونظرا للأقبال الغير عادى هنزل الحلقة الاولى!

ردى استيدى جوووووووووووووووووووووووووووووووو
وبعد التعارف المبهج والتتدبيس خلاص ان دول اصحابى بدأت المأساة بالنسبالى خاصة انى مكنتش حباهم بالشكل اللى يخلينى اعيش معاهم قولت ماعلينا سنة وهتعدى
وعيشنا مع بعض اتفرجوا بقى الست بيظووو تقول اية قولتولى اية ؟
انها وهى فى رحلة مع المدرسة شافت 3 معزات واقفين فوق الهرم الكبيير
قولت بس مساء الجعر أحنا هنبدأالسنة كدة ولا اية وفضلت اركز معاها جدااااااااا كل ما تقول حاجة أقولها زى 3 معييز اللى فوق الهرم لغاية هى نفسها اتعقدت منى ومش عايز تتكلم ادامى علشان انا بكشفها على مين فى سنة اولى بس عفريتة هو انا اى حد دة انا نونو
صحيح كنت هنسى سيمو قررت انها تستقر معانا بالاجبار وهنحبها بالغصب كدة جواب نهائى يعنى ؟
المهم فى بنت اسمها فوفة لقينها جاية عليينا وقررت انها تستقر هى كمان معانا
انا قولت بقى هى خلاص بقى بقيينا ملطشة كل واحد عايز ييجى يستقر ييجى عندنا عملت فية عبد المنصف المهم نظرا لشخصيتى القوية ولا عملت حاجة المهم لقيينا فوفة تقول اية معلش ياجماعة انا مش هقدلر اكل معاكم اصلى مش باكل غير بسكوت وسادة اصلى وقعت من رابع دور وعندى كسر فى العمود الفقرى وجدار المعدة معرفش فية اية ؟
واحنا نبصلها كدة نقول هيهون علينا نأكل وهى لا حرام ونعيط
وتقولنا معلش يابنات انا هنام بس محدش ييجى جنبى اصلى مش بنام غير جنبى اليمين اصل عمودى الفقرى لو نمت علية ممكن اتشل ؟
واحنا نقولها يانهار ابيض احنا هنعمل دوريات علشان لو اتقلبتى على ظهرك نلحق نرجعك لوضعك ونعيط ؟
قوم اية بقى شريحة مشرط الشرير اتحرقت قولنا صدفة طبعا
فلوس بتسسرق قولنا الزهيمر جالنا بدرى من الهرومنات
وبعدين اية فجأة وبدون مقدمات لقيينا البنات بيحذرونا من فوفة قولنا يااااااااااااااااا
احنا طلعنا أفة كبيير
قؤؤنا ان احننا ننتقم واحنا فى سنة واولى وهى فى تالتة
عملنا فيها عبدوة العبيط بقى فوفة انا جعانة مكن تعمللنا اكل وهى تقولنا علشان قلبى الطيب هعملكوا فوفة ممكن تلخصلنا المادة النظرى الرخمة دى وتقولنا دة انتوة قلبى
بس حاسبى ظهرك واوعى تكلى حاجة تحسن تتشلى
قولنا نشتكى قوللنا القانون لايحمى المغفليين
قولنا بنتعلم وبدانا رحلة الكفاح اختكوا نونو بقى كانت عايشة الدور شوية كنت اجيب ورق واقلام واوزعة على البنات واقولهم طلعوا كل اللى جواكوا وانا هحلل شخصياتكوا العظيمة
والعيال الهبل يصدقوا ويعيشواااااااااااااااا وانا احلل الشخصيات
رزق الهبل على المجانين
على فكرة انا كانت دماغىمسافرة فعلا كنت غاوية تخيل وافلام عربى واكشن
لاتقولولى احمد السقا ولاكريم دة انا نونو بخرج والف وامثل كلة فى نفس الفمتو ثانية
فعلا الدوك احمد زويل الوحييد اللى خدمنى فى حكاية الفمتو الى بيقول عليها
نسيت حاجة مهمة مشرط الشرير كانت قربت من واحدة عسولة اسمها مونى انا بقى الدم غلى فى عروقى وعملت فيها فاتن حمامة فى فيلم لاانام وقولت انتقم بقى
مش بقولكوا خيالى واسع جدااااااااااااااااااااااااااا بس معملتش حاجة زى الحاجة فاتن
بس خيرت مشرط بينى وبين فاتن حمامة قصدى مونى
بس والله بعدين ندمت والله وزعلت من نفسى جدااااا عقلت بقى زى فاتن حمامة فى سيدة القصر واعتذرت لمونى ودلوقتى علاقتى بيها حلوة اوى الحمد لله
نرجع لمرجعونااااااااااااااااا كنا نتقابل انا مشرط ورمشوو
ونعمل نفسنا مش واخدين بالنا من بعض ورغم ان احنا بقيينا اصحاب بس معرفش (غل بنات بقى )
والعلاقة اتغيرت واتحسنت شوية وبقيينا لنا نقابل بعض نسلم ونمشى مع بعض
ونتيجة الترم الاول طلعت رمشو كانت دحيحة بقى وانا ومشرط نايمين كالعادة طبعاا
كلمتنا وقالت نجحتوا ياعيال تعالوا بقى علشان نخرج انهاردة ونحتفل بالنجاح
رديت عليها بمنتهى السماجة طيب احنا جايين الى الان رمشوو مضايقة من الموضوع دة وبتقول علية سمجة
بزمتكوا انا سمجة دة انا حتى عسل
باينها سنة مش معدية صح ولا انا غلطانة
قوم اية بقى السنة قربت تخلص وانا عادى مش فارقة المهم حسيت انى بدات احبهم يادى النيلة انا مش بحب اربط نفسى بحد اعمل اية ؟
باينك يانونو ادبستى باين كدة ؟
والسنة خلصت ياترى ياهل ترى اية اللى حصل ؟
غدا لناظرة قريب

هناك 6 تعليقات:

قلب صغير يقول...

انا بحجز مكان بس
عشان عارفه ان في ناس عاوزه اول بوست

قلب صغير يقول...

بقي احنا عملنا ف فوفو كل ده
ماهي كانت تستاهل
وسيمو لما جت
كان احساسنا بيها كده
داحنا مكناش طيقنها

ثم فين اهم شخصيه

مرمر

The Pirate يقول...

بغض النظر عن اول كومنت اللي طار

انا معترض ان السنة خلصت في موقف واحد وحلقة واحدة عايز تفاصيل ومواقف محرجة


وبجد اسلوبك حلو وبلاش تسمعي كلام المعارضين وعايزين حلقات اكتر بتفاصيل اكتر

The Pirate يقول...

نسيت اقول يا نونو يا جااااااااااامد

تأليف واخراج وتمثيل كمان؟؟

وبتحللي الشخصيات

انا حاجو مكان هاتحللي الشخصية امتى؟؟؟

حوار مع واحد مش فاهم يقول...

بس
ازاي تلت معزات ع الهرم

نونو يقول...

مش بقؤلك لو انت واحد مش فاهم انا اتعقدت بزمتك يرضييك وانا المفروض اصدق لانها صحبتى جداااااااااااا ينفع ولو مصدقتش ابقى وحشة ينفع ؟