الأربعاء، 2 يوليو 2008

كورتيزووووووووووووووووووون

فى يوم من الايام فى مرة من المراااااااااااااات الغريبة جدااااا اللى عمرى ماأقدر انساها
حصل اية بقى ؟

كنا فى مسرحية بتاعة محمد منيير مسرحية غريبة كدة بس كانت حلوة والله
المهم انا بقى احب لما اخرج أو اروح رحلة اعمل الواجب واغنى واهرج يعنى احب أخد حقى من اليوم من الاخر

المهم جالى انفلونزا لانى مرحمتش نفسى وتعبت جداااااااااااااا
وبعد ما روحنا بيت الطالبات العيال عملولى ليمون ودواء ونمت بقى

قوم اية بقى ؟
كان عندى تسليم شييت عن القسم بالانجليزى واختكوا فى الانجليزى اية ؟
أوعى وشك يعنى كلينتون يتعلم منى ومونييكا تأخد عندى كورس

سيمووو حبيبتى اتبرعت وقالتلى انتى تعبانة يا نونو انا هتبرع واكتبلك الشييت
كريمة البيت دى واخلاقها عالية فكرتنى بأحمد عز فى ملاكى اسكندرية

المهم سبتلها الشييت بالعربى وهى تترجمة بالانجلييزى واتارى انها كانت بتتدى علية
وانا نايمة تعبانة بخرف من التعب

كانت مضايقة اوى علشان كتبتلها جميعنا فى كلية الفنون التطبيقية
وكانت بتتدعى علية وربنا استجاب

قومت من النوم الساعة 8 الصبح على غير العادة طبعا دة مش بيحصل اصلا فى ايام الكلية
لية بقى ؟
حسيت ان حجمى كبر شوية
قولت جاييز من البرد والسخونية
روحت لسيمووووو وقولتلها انا جسمى فية حاجة غريبة وارم انا خايفة ؟
قالتلى جايز حاجة قرصتك خدى دش وكل حاجة هتبقى كويسة
قولتلها طيب يا سيموووووووو انتى شايفة كدة
خدت دش ونمت على سرير رمشو خوفت من سريرى يكون هو السبب
وقولت اية يالهوى يا نونو بقييتى جربانة على اخر الزمن
ياللللللللللللللللللللللللللللللللللللهوى
وبعديين صحييت الساعة 10الصبح لقييت اية ؟

قال اية خير اللهم اجعلة خيير

ورمت زيادة وعينى وشفايفى وكلة جسمى مفيش حاجة مش كبيرة وورمة ورم غير عادى حاجة تخرع ! اتخرعت جداااااااااااااااااااااااااااا

قولت ما بدهاش قومى يا نونو بقى صحى حد من العيال سيموووو قالت رايها وطلعت غلط صحى حد بقى يفهمك ؟
روحت لميين بقى يا ولاد لبيظووووووووووووووووو
روحت وانا فى قمة الادب والاخلاق العالية زى فاتن حمامة فى فيلم لا انام وهى رايحة لابوها تقولة ان مراتة بتخونة بنفس الادب

بيظووووووووو بيظوووووووووووووووووو
نعم نعم عايزة اية ؟
بيظووو انا ورمت جداااا وبقييت درفييل
وبيظو تقولى اية ؟
يالهوى يا نونو هنعمل اية خدى دش ؟
وانا بقى فى عقل بالى بقييت جربانة ومضايقة وخدت دوش
صحيت مشرط الشرير انتيمى قولتلها قومى انا ورمت قومى شوفى هنيل اية ؟
خلاص بقى فضايح بفضايح صحييت الناس كلهم يلا
اللى معرفش هيشوف نصيبى كدة
مسكت موبيلى وكلمت ماما
قولتلها ماما انا مورمت الحقينى اعمل اية ؟
قالتلى تعالى حالا سيبك من الكلية وتعالى
العيال صمموا انى اروح لدوكتور لبست اوسع حاجة عندى علشان تتدخل فية
ولبست النظارة السوداء بتاعة الست نادية لطفى
ودريت كل حاجة ماعادا شفايفى كنت عاملة زى المشلوليين وشفايفى مخاصمة بعضها
المهم روحت للدوكتور قالى لازم تأخدى كورتيزون حالا يأما هتفرقعى من الورم
قولت مساء الهبل على الاستعباط افرقع انت باين علييك اهبل ولا اية ؟
وخدت الحقنة وطلع عندى حساسية من سبتازول والعدس واكلات كتتتير
خف الورم شوية صغيرين
بيظوووووووو الله يكرمها راحت تسلملى الشييت اللى سيمو تعبت فية
واتارينى دة كلة من دعاء سيمو علية من الشييت

وبعد كدة بقى روحت قعدت فى كافية شوية انا والعيال وبعدين روحنا كلنا وفضلت اسبوع بالشكل دة
يوم من عمرى اصعب من فيلم عبد الحليم كلة
شئ لايصدقة عقل صح ولا لا ؟

هناك 55 تعليقًا:

نونو يقول...

سورى جدااااااااا على التأخير
بس عن جد كان مزاجى وحش جداااااا
اصلى سبت الشغل
عاادى يعنى واول ما بقييت رايقة
كتبت الحلقة الجدييدة

كيكى عوووووو يقول...

عوووووووووووووووووووووووووووو انا جيت اتخديتى
................................
هههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههه
سيمو دى وحشة وحشة كدة تعملى فى نونو كدة برضوا
كنتى قولتلى انا ياقمر وانا اكتبوا
وكنت دعيت عليكى تتحولى فرخة
هههههههههههههههههههههههه
............................
لا بجد انتى عمالة ايييييييييييية لسوة مكتومة...يارب تكونى بخيرررررررررر
عوووووووووووووووووووووووو

فارس بلا جواد يقول...

أه كده بقي حسيت اني لازم اتدخل عشان اديكي تشخيص .. امال ايه بقي عايز امارس الدكترة عليكي .. بس علي فكرة كنت هاقولك انها غالبا حساسية هي اللي بتنفخ الوش والشفايف
المهم الحمد لله انها عدت علي خير .. عشان بعد كده بلاش نصيحة اسال مجرب ولا تسألش طبيب .. اهو شوفتي سيمو وبيظو عملوا فيكي ايه
وبجد زعلت انك سيبتي الشغل .. بس طالما كده عايزين بوست جديد كل يوم

قلب صغير يقول...

اولا
سيمو جات تصحكيكي عشان توريكي اللي هي عملته
وقالتلك انك وارمه
ثانيااللي جابلك ورم
انك كنت واخده شريط كامل سيبتازول عشان البرد
ثالثا
الورم مخفش انت روحتي تاني يوم
والدكتور قالك انك كنت حتموتي
رابعا

ياريت محدش يدعي علي سيمو
ارجوكم

Unknown يقول...

سلامات ألف سلامة يانونو
على فكرة دمك خفيف جدا
متخافيش مكنتيش هتقرثعي ولا حاجة
هههههههه
تحيتي
كل الود

نونو يقول...

كاتب مصري
مرسى لزوقك جداا
وبوستك الجدييد تحفة جداااااا

نونو يقول...

قلب صغير
ماشى يا ست بيظو شكرا للتوضيح
فعلا ببقى ناسية
ربنا يكرمك

نونو يقول...

فارس بلا جواد
صديق مدونتى فارس باشااااا
ادعيلى بقى الاقى شغل حلو تانى وإلا الهندسة مستقبلها هبضيع

نونو يقول...

كيكى
طبعا اتخضييت طبعااااااااااااااااا
شوفتى العيال عملوة فية اية ؟
يلا المسامح كريم

Ahmed Al-Sabbagh يقول...

:)

بصراحة تقريبا دة اول تعليق

بس مش مصدق الجو الجميل اللى فى المدونة ده

مش بس تدويناتك لأ وكمان تعليقات زوارك

بجد حاجة تحفة

انا هروح اتمرمغ فى المدونة واجى تانى

تحياتى وتقديرى

احمد

مصر يا موكوسه .....يا مزارع الكوسه يقول...

معلش بقى بس سيمو دى شكلها عدوانية اوىىىىىىىىى
بس بعد كدة ابقى روحى لدكتور مش لعجلاتى
تفرقعى اية انتى فردة كوتش ولا كورة

Desert cat يقول...

المهم دلوقتى اخبار صحتك ايه
الف بعد الشر عليكى

The Pirate يقول...

اولا انا بعتذر عن التأخير في التعليق بس لظروف خارجة عن ارادتنا

ثانيا
بجد اسلوبك في الوصف جامد كالعادة

ثالثا
اكيد الشغل هو اللي خسرك مش انتي اللي خسرتي الشغل

رابعا
ياريت تفتكري كويس اللي حصل
عشان ماخدش يقول انك بتحكي غلط

خامسا
الف سلامة عليكي والحمدلله انها عدت على خير

نونو يقول...

Ahmed Al-Sabbagh
مرسى لزوقك بجد انا اتشرفت بييك زبون عندى فى مدونتى مدونتك جميلة جداااااااا

نونو يقول...

ابتسم من فضلك
ابتسمت صدقنى
بس انا فعلا كنت عاملة زى فردة الكاوتش

نونو يقول...

Desert cat
قطتى الجميلة مش بتخيل بوست من غير تعليقاتتك الرقيقة

نونو يقول...

The Pirate
مع انى كنت زعلانة لتاخيرك دة انت زبونى الدائم بس خلاص المسامح كريم
بس اعمل حسابك المرة الجاية
ههههههههههههههههههههههه

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

حمد الله على السلامه
وربنا مايورملك جته
دمتى بالصحه والسلامه

Radwa يقول...

ههههههههههههههههههههههههه
دى حكايه حلوة اوى
......................ربنا يخليلك سيمو
........................
سندريلا

Radwa يقول...

ههههههههههههههههههههههههه
دى حكايه حلوة اوى
......................ربنا يخليلك سيمو
........................
سندريلا
الف سلامة يا قمر

إيثار يقول...

هههههههههههه
اياكي تخلي حد يعملك حاجة
تاني يا نونو
ممكن المرة الجيه تفرقعي بجد

هههههههههههههه
هههههههههههه
ههه

إبن مصر يقول...

كالعاده عمال اضحك وانابقرا الموضوع
بجد صيغتك جميله جدا جدا
بس اخبارك ايه دلوقتى
مش احسن
وبلاش تالكى اى حاجه كده عمال على بطال
تحياتى ليكى بجد انتى كلماتك بتفطسنى من الضحك مش الموضوع على فغركه اللى بيضحك لا
سردك له هو الأخلى منه

تحياتى ليكى ودائما مشرقه

PrInCeSS BeRy يقول...

نونو حببيتى عاملة اية اية العثل دة دمك خفيف اوىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ميرسى يا قلبى دايما منورانى تسلمى لى يارب

شهرزاد يقول...

دمك خفيف والله يا نونو
وسلامتك ألف سلامة
وإن شاء الله هتلاقي شغل أحسن
بوست جميل
وخلي بالك من نفسك يا قمر

تحياتي

في حب مصر يقول...

هو ايه بقى بيت الطالبات ده.. مدينة جامعية يعني؟؟ وفين؟؟
وبعدين اكيد السبب في تعبك هو بيت الطالبات ده.. ومش بعيد يكون فيه مؤامرة ضدك من بعض الزميلات..ههههههههه
عامة الف سلامة ليكي

RaRa يقول...

هههههههههههههههههه
الف سلامة عليكى

Abd-Alrahman يقول...

كلنا بنتعرض للمقالب دي وبتكون اجمل ايام والله الواحد بعد كدة هيحكيها
وهتكون ذكري جميلة

ربنا معاكم

كانت اول مرة اجي المدونة بتاعتك


الصيدلي المطحون

كيكى عوووووو يقول...

عووووووووووووووووووووووووووووووو
انا يجت
...........................
عاملة اييييييييييييية
انا جاية اطمن عليكى وكمان
وحشتينىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
دومتى بخيررررررررررررررررررررر
وفكك من اى حد مضايقك
عووووووووووووووووووووو

نهر الحب يقول...

الكورتيزون كويس

سلامتك

HERO يقول...

ههههههههههههههه

بجد انا متخيل الموقف وفطسان على نفسي من الضحك

الف سلامة يا نونو ان شاء الله دقدق بتاع الفرن

تحياتي

فارس بلا جواد يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
دى اول زياره ليا
الحقيقه بوست هايل ومدونه روعه
تحياتى

كيكى عوووووو يقول...

عووووووووووووووووووووووووو
...........................
انتى فين
.......................
ليكى تاج عندى
عوووووووووووووووووووووو

نونو يقول...

والله انا اسفة كتتيير بس جدتى توفييت
من يومين ومش عارفة اعلق على التعليقات

إبن مصر يقول...

نونو
البقاء لله رحم الله جدتك وكل الامه الإسلاميه
انا لله وانا اليه راجعون

عايش... ولكن !!!! يقول...

هههههههه
انا كنت بموت امبارح بردوا
بس الحمد لله عدت على خير
مش انتى الحمد لله بقيتى كويسه؟
الف سلامه عليكى

Unknown يقول...

هههههههههههههههههه
جميله جدا هذه الفقره بجد شدتنى قوى ودمها خفيف مع ان انا بخاف من العدوى وانتى وحشتينى وعاوز اعرف اخبارك ودايما ببعتلك السلام..
والى الامام دائما

نونو يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
مرسى اوى على زيارتك لية
يارب يا حبيبتى مايورملى جتة ابداا

نونو يقول...

sendrlla
سندريلا طبعا انتى احلى وبجد مفتقدة مدونتك جدااااااااااا
بس اوعدك هدخلها انهاردة

نونو يقول...

عاشقة الحب
مشكلتى انى ماشية على مبدأ اسأل مجرب ولا تسال طبيب

نونو يقول...

Son of Egypt
يارافع من معنوياتى صديق مدونتى جدااااااااااااااااااا
اكتر من مفييد فوزى فى حديث المدينة
متسالنيش لية جت كدة وخلاص ؟

نونو يقول...

PrInCeSS BeRy
واله يا بيرى بحب مدونتك انتى الى تسلميلى دة انتى صديقة مدونتى

نونو يقول...

شهرزاد
ايوون يا شهرزاد الواحد محتاج دعاكى انة يلاقى شغل حلو كدة يليق بية احسن مهندسة فى مصرررر
هههههههههههههههههههههههه

نونو يقول...

في حب مصر
ايون مدينة جامعية فى حلوان
لا واله الى تعبنى الطفاسة مش اكتررر

نونو يقول...

rara
الله يسلمك يأحلى رار فى الدنياا

نونو يقول...

Abd-Alrahman
ايون والله كلامك صح احلى زكريات الواحد يحكييها لولادة ويضحك

نونو يقول...

كيكى
العسولة والله انتى سكرة ودخلتى تطمنى علية كتتتير والله الظروف معلش
ومرسى على التاج
بصراحة انتى صديقة عسسسل وسكر
وطبعا اتخضييت

نونو يقول...

HERO
تسلم على الزيارة واضحك كمان ؟

نونو يقول...

فارس بلا جواد
الله يعزك مرسى كتتتير
تسلم وان شاء الله تكون صديق دائم

نونو يقول...

عايش ولكن
الف سلامة وان شاء الله دايما كويس
الحمد لله دة كان موقف لية فى المدينة ؟

نونو يقول...

shreer101
مرسى كتيير وربك اللى بيستر من العدوى
لاتقلق ؟

نونو يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
مرسى اوى على زيارتك لية
يارب يا حبيبتى مايورملى جتة ابداا

Radwa يقول...

نونو
معلش قصداكى فى خدمة بقالى شهر من يوم ما خلصت امتحانات بحاول فيها مش عارفة
ازاى انزل اغنية على المدونة
معلش يا نونو انا هتقل عليكى
بس ممكن تقليلى
....................
سندريلا

نونو يقول...

سندريلا
اكييد هرد علييكى بليل هسأإلك وارد علييكى

Mony يقول...

حلوة انا ورمت ديه
هههه

بس ياريت تروحي لدكتور حساسية علشان الوضوع مايتكررش تاني

و الف سلامة عليكي يا جميل

Maha Shahen يقول...

ولا يهمك يا قلبي بكره تشتغلى في مكان احسن قولى بس يا رب
والف الف سلامه ليكى وخدي بالك من صحتك يا نونو في ناس عايزينك
بس مشكلة لما يكون عندك حساسيه من بعض الاكلات بتكون رخامه دى الله يكون في عونك
بصراحه اصلى بموت في العدس ومحبش استغنى عنه برغم ان اختي غضابنه عليا لا بتحب تعمله في الصيف ولا في الشتا ههههههه
تحياتى لنونو العسوله